Search This Blog

Wednesday 28 October 2015

Masalah keputihan kepada wanita..


Cecair Keputihan dari Kemaluan Wanita?


Hari ini terasa nak bagi info tentang KEPUTIHAN lagi. Korang pernah alami masalah cecair keputihan yang keluar dari kemaluan wanita yang menyebabkan ia gatal dan tak selesa?
So hari ini, nak kongsi sedikit ilmu yang ada dengan anda .Harap dapat membantu korang memahaminya. Sebab ramai dikalangan wanita segan untuk berjumpa dengan doktor disebabkan masalah yang agak sensitif ini.
Cecair keputihan dari kemaluan atau dalam English version, kita panggil VAGINAL DISCHARGE adalah perkara yang boleh dikatakan berlaku di kalangan majoriti wanita. Kenapa ye? Bahaya ke?
Takdalah, bahaya sangat jika sedikit.tetapi dr sedikit tu lah boleh menyebab kan keputihan berkerak kerak dan bertapa , cuma kita akan rasa tidak selesa di bahagian kemaluan, sebabnya cecair keputihan itu asyik-asyik akan keluar dan yang paling tidak selesa adalah, ia akan menyebabkan kegatalan pada bahagian kemaluan tersebut. Ada juga yang sampai dah jadi merah, bengkak dan melecet disebabkan oleh kelembapan cecair keputihan tersebut pada kemaluan wanita.
Ramai yang malu dan segan bila nak bercerita masalah wanita ni secara umum. Tetapi maslaah ni mengganggu rutin harian kita. Bagi mengatasi masalah ni, cuba amalkan HPD untuk sebulan dan tengok apa kesannya. InsyaAllah ia akan membantu mengurangkan keputihan dan kemaluan tidak lagi merasa gatal. 
Cara mudah saja, cuma perlu ambil sedikit HPD menggunakan sudu kecil, rendam dalam air suam, dan tapiskan, kemudian boleh diminum, 


Kalau dulu ubat ni lebih dikenali dengan nama ubat periuk. Memang leceh nak buat. Tapi sekarang dah mudah sebab kita dah buat dia dalam bentuk serbuk. Macam bancuh teh. Rasanya lebih kurang teh cina. Pernah minum tak? Hehehe.. Cuba dulu..

No comments:

Post a Comment